Ukrainian-Canadian soprano Antonina Ermolenko is fast gaining international acclaim for her “diva’s vocal technique and dramatic flair” (Promin). She has been called an “arresting artist… holding the audience captive” (New Pathway). A disciple of Martina Arroyo, Antonina’s musical approach hearkens back to the Golden Age of opera, while infusing her own unique, character-driven approach to the art form.
Her wide range of repertoire includes dramatic coloratura roles such as Bellini’s Norma, Donizetti’s Anna Bolena, and Mozart’s Mme. Herz alongside heroines such as Puccini’s Tosca, Verdi’s Lady Macbeth, Wagner’s Sieglinde, and Beethoven’s Leonore. She has performed around the world, in venues such as the Glenn Gould Studio in Toronto, the Danny Kaye Playhouse in New York, and the historical Ekhof Theater Gotha. She has sung with orchestras such as Canada's National Arts Centre Orchestra, the Thüringen Philharmonie, Orchestra of the National Theater of Constanţa, and the Johann Strauss Orchester Wiesbaden.
Antonina’s 2024/25 operatic season is filled with a mix of opera and concert. Operatic roles will include Liza in Tchaikovsky's Queen of Spades; a return to the New Opera Lyra as Zemfira in Rachmaninoff's Aleko; as well as Judith in Bluebeard's Castle in an exciting double bill with Opera by Request. Ms. Ermolenko is looking forward numerous recitals highlighting the works of Wagner, Mussorgsky, Lysenko, and Glière.
A true highlight of last season was Antonina's role debut as Emilia Marty in Věc Makropulos with the Canadian Institute of Czech Music. Highlights from previous seasons include Ms. Ermolenko performing Mussorgsky's Songs and Dances of Death with members of the National Arts Centre Orchestra and the New Opera Lyra Ottawa, as well as singing at the International Midsummer Festival of Tagliacozzo, the Teatro Goldoni (Livorno), Dnipropetrovsk Opera Theatre, Opéra de Québec, as well as Freiburg’s Die Schönen Musiktheater.
Antonina received her Bachelor’s Degree in Vocal Performance from the prestigious Glenn Gould School of the Royal Conservatory of Music in Toronto, Canada, and her Master’s Degree in the same from Hunter College, CUNY, in New York. She spent her first year out of college as a Resident Artist with Michael Capasso’s Dicapo Opera Theatre in New York.
Antonina has had extensive training in classical ballet and character dance and was a member of the Desna Ukrainian Dance Company of Toronto (2000 - 2007). Ms. Ermolenko studied the dramatic arts at the Equity Showcase Theatre (Toronto), where she completed their Player’s Academy.
Die ukrainisch-kanadische dramatische Sopranistin Antonina Ermolenko erlangt schnell internationale Anerkennung für ihre „divenhafte Gesangstechnik und ihr dramatisches Flair“ (Promin) sowie ihr Verständnis für „Lyrik und emotionale Tiefe“ (New Pathway). Als Akolythin von Martina Arroyo erinnert Antonina mit ihrem musikalischen Ansatz an das Goldene Zeitalter der Oper, während sie gleichzeitig ihre eigene, einzigartige, charakterorientierte Herangehensweise an die Kunstform einbringt.
hr breit gefächertes Repertoire umfasst dramatische Koloraturrollen wie Bellinis Norma, Donizettis Anna Bolena und Mozarts Mme. Herz sowie Heldinnen wie Puccinis Tosca, Verdis Lady Macbeth, Wagners Sieglinde und Beethovens Leonore. Sie ist auf der ganzen Welt aufgetreten, unter anderem im Glenn Gould Studio in Toronto, im Danny Kaye Playhouse in New York und im historischen Ekhof Theater Gotha. Sie hat mit Orchestern wie dem Kanadas National Arts Centre Orchestra, der Thüringen Philharmonie, dem Orchester des Nationaltheaters von Constanța und dem Johann Strauss Orchester Wiesbaden gesungen.
Die Opernsaison 2023/24 von Antonina ist mit einer Mischung aus Oper und Konzert gefüllt. Zu den Opernrollen gehören Liza in Tschaikowskys Pique Dame; eine Rückkehr an die Neue Oper Lyra als Zemfira in Rachmaninows Aleko; sowie Judith in Blaubarts Schloss in einer spannenden Doppelaufführung mit Opera by Request. Frau Ermolenko freut sich auf zahlreiche Konzerte mit Werken von Wagner, Mussorgsky, Lysenko und Glière.
Ein echter Höhepunkt der letzten Saison war Antoninas Rollendebüt als Emilia Marty in Věc Makropulos mit dem Canadian Institute of Czech Music. Zu den Höhepunkten der vergangenen Spielzeiten gehören die Aufführungen von Mussorgskis Lieder und Tänze des Todes mit Mitgliedern des National Arts Centre Orchestra und der New Opera Lyra Ottawa sowie die Auftritte beim Internationalen Mittsommerfest von Tagliacozzo, am Teatro Goldoni (Livorno), am Opern - und Baletttheater von Dnipropetrowsk, an der Opéra de Québec sowie am Freiburger Musiktheater Die Schönen.
Antonina erhielt ihren Bachelor-Abschluss in Gesang an der renommierten Glenn Gould School of the Royal Conservatory of Music in Toronto, Kanada, und ihren Master - Abschluss am Hunter College, CUNY, in New York. Ihr erstes Jahr nach dem Abschluss ihrer Ausbildung verbrachte sie als Resident Artist bei Michael Capassos Dicapo Opera Theatre in New York.
Antonina hat eine umfassende Ausbildung in klassischem Ballett und Charaktertanz und war Mitglied der Desna Ukrainian Dance Company of Toronto (2000–2007). Frau Ermolenko studierte Schauspielkunst am Equity Showcase Theatre (Toronto) und hat einen Abschluss von der Player’s Academy des Theaters erworben.
La soprano dramatique canado-ukrainienne Antonina Ermolenko est rapidement reconnue à l’échelle internationale pour sa « technique vocale et son flair dramatique de diva » (Promin), ainsi que pour son sens du « lyrisme et de la profondeur émotionnelle » (New Pathway). Acolyte de Martina Arroyo, l’approche musicale d’Antonina nous rappelle l’âge d’or de l’opéra, tout en insufflant sa propre approche unique et axée sur le caractère à la forme artistique.
Son large éventail de répertoire comprend des rôles dramatiques de colorature tels que Norma de Bellini, Anna Bolena de Donizetti et Mme Herz de Mozart, aux côtés d’héroïnes telles que Tosca de Puccini, Lady Macbeth de Verdi, Sieglinde de Wagner et Léonore de Beethoven. Elle s'est produite partout dans le monde, dans des salles telles que le Glenn Gould Studio à Toronto, le Danny Kaye Playhouse à New York et l'historique Ekhof Theatre Gotha. Elle a chanté avec des orchestres tels que l’Orchestre du Centre national des Arts du Canada, la Philharmonie de Thüringen, l’Orchestre du Théâtre national de Constanţa et l’Orchestre Johann Strauss de Wiesbaden.
La saison lyrique 2023/24 d’Antonina est remplie d’un mélange d’opéra et de concert. Les rôles à l'opéra incluront Liza dans la Pique Dame de Tchaïkovski ; un retour au New Opéra Lyra dans le rôle de Zemfira dans Aleko de Rachmaninov ; ainsi que Judith au Château de Barbe Bleue dans une double programmation passionnante avec Opera by Request. Mme Ermolenko attend avec impatience de nombreux récitals mettant en valeur les œuvres de Wagner, Moussorgski, Lysenko et Glière.
Un véritable moment fort de la saison dernière a été le premier rôle d'Antonina dans le rôle d'Emilia Marty dans Věc Makropulos avec l'Institut Canadien de la Musique Tchèque. Parmi les moments forts des saisons précédentes, Mme Ermolenko a interprété les Chants et danses macabres de Moussorgski avec des membres de l'Orchestre du Centre national des Arts et du Nouvel Opéra Lyra Ottawa, ainsi qu'elle a chanté au Festival international du solstice d'été de Tagliacozzo, au Teatro Goldoni (Livourne), à l'Opéra Théâtre de Dnipropetrovsk, l'Opéra de Québec, ainsi que le Die Schönen Musiktheater de Fribourg.
Antonina a obtenu son baccalauréat en interprétation vocale de la prestigieuse Glenn Gould School du Royal Conservatory of Music à Toronto, Canada, et sa maîtrise en interprétation vocale du Hunter College, CUNY, à New York. Elle a passé sa première année à l’université comme artiste résidente au Dicapo Opera Theatre de Michael Capasso à New York.
Antonina a suivi une formation approfondie en ballet classique et en danse de caractère et a été membre de la Desna Ukrainian Dance Company de Toronto (2000 - 2007). Mme Ermolenko a étudié les arts dramatiques au Equity Showcase Theatre (Toronto), où elle a terminé leur Player’s Academy.